Transzferár nyilvántartás készítés a gyakorlatban

Előadásunkban bemutatjuk a teljes lépéssorozatot a nyilvántartás-köteles tranzakciók felmérésétől, könyvelési és vállalati adatok begyűjtésétől kezdve a kész dokumentáció összeállításáig, példákkal és esettanulmánnyal illusztrálva.

A képzés adatai

Előadó(k): Lakatos Zsuzsanna (Transzferár és adószakértő)

Dátum: 2020. márc. 31.

Helyszín(ek): Budapest

Konferencia, előadás

Részvételi díj:
25.000 Ft/fő + ÁFA (bruttó: 31.750 Ft)
Saldo tagoknak:
22.000 Ft/fő + ÁFA (bruttó: 27.940 Ft)

 

Hogyan szükséges összeállítani a transzferár dokumentációt az új rendeleti előírások szerint? Milyen megfontolások és munkafolyamatok elé néz a dokumentáció készítéséért, rendelkezésre állásáért felelős személy, illetve az összeállításában részt vevő kollégák?

Előadásunkban bemutatjuk a teljes lépéssorozatot a nyilvántartás-köteles tranzakciók felmérésétől, könyvelési és vállalati adatok begyűjtésétől kezdve a kész dokumentáció összeállításáig, példákkal és esettanulmánnyal illusztrálva. Áttekintjük a készítés elveit, határidőit, a kritikus pontokat, a várható nehézségeket.

A résztvevőkkel minden előadás rész végén közösen rögzítjük a gyakorlati lépéseket az esettanulmányban szereplő vállalat segítségével. Az összegyűjtött adatokból felépítjük a transzferár nyilvántartás helyi dokumentumát, majd átadjuk azokat a támpontokat, amelyek kiemelten fontosak a megfelelő fődokumentum rendelkezésre állásához. Az előadás során kitekintünk más országok szabályozására is, feltárva azokat a különbözőségeket, melyek segíthetnek a csoporton belüli nemzetközi együttműködés elősegítéséhez.

Azon résztvevők akik "Transzferár bizonyítási módszerek és esettanulmányok" valamint "Transzferár nyilvántartás készítés a gyakorlatban" előadásokon résztvesznek, azoknak 1,5 órás ingyenes konzultációt (személyes, telefon, skype) biztosít az előadó, Lakatos Zsuzsanna (transzferár- és okleveles nemzetköziadó-szakértő, Tax Revolutions Kft.). A konzultáció helyszíne a Tax Revolutions Kft. budapesti irodája (1036 Budapest, Lajos u. 74-76. IV. emelet), a konzultáció 2020. április 6 - július 6. között vehető igénybe előzetesen egyeztetett időpontban. Egy társaság egy alkalommal veheti igénybe a konzultációt.

Időpont: 2020. március 31. (kedd)

Helyszín: Saldo Zrt. Székháza (1135 Budapest, Mór u. 2-4.)

Előadó: Lakatos Zsuzsanna  - Tax Revolutions Kft., transzferár- és okleveles nemzetköziadó-szakértő

Részvételi díj:

  • 25.000 Ft+ÁFA
  • 22.000 Ft+ÁFA (saldo tagsággal, több résztvevő esetén)

Kreditpontok:

Adótanácsadói: 7
okleveles adószakértői: 7
Adószakértői: 7


Időtartam: 9:30-16:00

Időbeosztás:

  • 09.30-11.00 (90 perc)
  • 11.10-12.40 (90 perc)
  • 13.10-14.40 (90 perc)
  • 14.50-15.45 (55 perc)
  • Konzultáció
         

TEMATIKA:


I./ Dokumentálandó tranzakciók felmérése, nyilvántartás tartalma és előírásai - 90 perc

Kapcsolt vállalkozásokkal megvalósult ügyletek jelentősége (szokásos piaci ár elve és érintett adónemek), tranzakció fogalma, lehetséges tranzakció típusok és azonosításuk (adatok gyűjtése a könyvelésből, a szerződésekből), „láthatatlan” tranzakciók felmérése. Példák és felsorolások.
Csoporton belüli szolgáltatások megfontolásai (részvényesi tevékenység, előny-teszt, duplikált szolgáltatások, vállalkozás érdekében felmerült költségek). Esettanulmány.
Dokumentálandó tranzakciók felmérése (összevonási és mentességi szabályok). Példák.
OECD Transzferár irányelvek és 32/2017. NGM rendelet főbb pontjai a nyilvántartás készítésére vonatkozóan (dokumentáció szerepe, időbelisége, alapelvek, források).
Érintett további országok azonosítása, helyi szabályok megismerése, szabályozás összehangolása. Néhány ország szabályozásának áttekintése, példák.
Csoporton belül rendelkezésre álló transzferár elvek, utasítások, politikák, dokumentációk feltérképezése és felhasználása.
Transzferár nyilvántartás tartalmának beazonosítása az érintett felek tükrében: helyi dokumentum, fődokumentum.

Munkafolyamat dokumentálása egy vállalati minta alapján – esettanulmány.

II./ Transzferár nyilvántartás készítés folyamata – szükséges adatok összegyűjtése - 90 perc

Tervezés: erőforrások, csoporton belüli együttműködések, belső és/vagy külső megvalósítás, szükséges adatok és információk, erőforrások felmérése, árajánlatkérés és szolgáltató választás szempontjai, határidők és felelősségi kérdések.

Adatok gyűjtése a tranzakciókról, iparágról, funkcionális elemzés elvégzése: interjúk és kérdőívek, vállalatok megismerése, menedzsment tagok és riportok, szervezeti ábra, üzleti átszervezések és hatásai, pénzügyi adatok, csoporton belüli tranzakciók azonosítása, karakterizációk elvégzése, üzleti modellek beazonosítása, iparági jellemzők és versenytársak azonosítása és elemzése, szerződések és számlák, könyvelési listák begyűjtése – OECD irányelvek összehasonlító elemzés 1-3. lépés.

Potenciális összehasonlító adatok keresése: belső és külső adatforrások áttekintése, források azonosítása (szükség esetén adatbázis kiválasztása, szűrési lépések meghatározása), legmegfelelőbb transzferár -képzési módszer kiválasztása, jellemző mutatószám vagy mutatószámok meghatározása – OECD irányelvek összehasonlító elemzés 4-6. lépés.

Adatok tesztelése az 5 lépéses összemérhetőségi tényező-vizsgálat alapján (termékek vagy szolgáltatások jellemzői, funkcionális elemzés, szerződési feltételek, gazdasági körülmények, üzleti stratégia), szükséges korrekciók elvégzése, szokásos piaci ár vagy ártartomány meghatározása – OECD irányelvek összehasonlító elemzés 7-9. lépés.

Transzferár – szokásos piaci ár közötti eltérés feltárása esetén: korrekciós megoldások (számlahelyesbítések, adóalap-módosítások), egyeztetés érintett kapcsolt vállalkozásokkal, jegyzőkönyv felvétele, szükséges okiratok és nyilatkozatok, bevallások és önellenőrzések.

Munkafolyamat dokumentálása egy vállalati minta alapján – esettanulmány folytatása.

III./ Helyi dokumentum tartalma és felépítése – esettanulmány - 90 perc

Vállalati minta alapján összegyűjtött információk rendszerbe és keretbe foglalása, helyi dokumentum tartalmának részletes áttekintése, további szükséges adatok begyűjtése, tartalom értelmezése, iránymutatások biztosítása az egyes tartalmi elemekhez.

IV./ Fődokumentum tartalma és felépítése - 50 perc

  • Fődokumentum szerepe és jelentősége a vállalatcsoport életében.
  • Csoport meghatározása és ennek problematikái, készítés körülményei és határidői, felelősségi kérdések, rendelkezésre állás.
  • Külföldi anyavállalat, tagvállalat által elkészített fődokumentum ellenőrzése, kritikus pontok.
  • Egyes országok szabályozásának eltérései, ebből adódó kérdések és dilemmák.
  • Fődokumentum készítéséhez kapcsolódó tartalmi kérdések, tartalom részletes áttekintése, iránymutatások biztosítása az egyes tartalmi elemekhez.
  • Konzultáció.
     

Étkezés
Az előadás során biztosított catering után a közterheket a Saldo Zrt. megfizeti.

Lemondási feltételek!
A jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. Az előadáson való részvétel lemondására az előadást megelőző 3. munkanapig van lehetőség az oktatas@saldo.hu e-mail címen. 3 munkanapon belüli lemondás esetén a részvételi díj 70%-a kiszámlázásra kerül, a rendezvény felmerült költségeinek fedezésére. Abban az esetben, ha az előadás távolmaradásáról semmilyen formában nem értesítik cégünket, úgy a részvételi díj 100 %-ban kiszámlázásra kerül.

Parkolás
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a cégünk az előadásra érkezőknek korlátozott számban parkolóhelyet tud biztosítani. A parkolójegy ára: 650 Ft. Kérem, hogy eziránti igényüket a jelentkezéskor a "Megjegyezés" rovatban, a gépjármű rendszámának megadásával jelezni szíveskedjenek.


Az előadással kapcsolatban bővebb információt az 1/237-9872-es telefonszámon vagy az oktatas@saldo.hu e-mail címen kaphat.

 

Keresés a képzések között

Elérhetőségek
Ankétok, tagi ingyenes rendezvények:
(1) 237-9872
E-mail: tana@saldo.hu
Előadások, konferenciák:
(1) 237-9872
Regisztrált mérlegképes könyvelők továbbképzése:
(1) 237-9873
OKJ-s képzések, vizsgaszervezés:
(1) 237-9898
E-mail: oktatas@saldo.hu
Azonosítóink, nyilvántartási számaink
Felnőttképzési engedélyszám: E-000906/2014
Együttműködő partnereink
konfi.hu
Konferenciák, kreditpontos képzések egy helyen!